Premiera! "Dieta na zdrową redukcję – wersja wiosna-lato"! Kompletna dieta już za 119zł! Kup teraz!

AZS czyli atopowe zapalenie skóry – przyczyny, objawy, leczenie

AZS czyli atopowe zapalenie skóry to choroba poniekąd autoimmunologiczna.

Atopowe zapalenie skóry to jedna z najczęstszych alergicznych chorób skóry. Jest schorzeniem zapalnym, niezakaźnym, o przewlekłym i nawrotowym charakterze, związanym z nadwrażliwością miejscową na określone substancje, jak kurz, niektóre pokarmy, drożdżaki, bakterie, wełna.

Najczęstsze alergeny nasilające stan to u dzieci – mleko, jajo, ryby, zboża, pszenica, ryż, arachidy, kakao! Nie muszę wspominać, że w takim przypadku te produkty należy wyeliminować na dłuższy okres z diety – czasem na zawsze. U dorosłych: jabłko, seler, marchew, czereśnie, soja, orzechy, owoce morza, barwniki! 

Zacznając walkę z AZS – zacznij od jelit. Tutaj kluczem jest probiotykoterapia – bardziej Bifidobaterium np. Allines, do tego kwas masłowy – np. Debutir lub Allines znów. Czasem może przydać się laktoferyna lub colostrum – jednak nie przy alergii na mleko!

  • Konieczne będą też prebiotyki – inulina, błonnik pochądzacy z roślin. Kolejny punkt to przeciwzapalna/przeciwalergiczna dieta. W diecie tej powinny królować warzywa i owoce – im wiecej kolorów, tym lepiej. Dodatkowo orzechy, nasiona, owoce morza, ryby, dobrej jakości mięsa, strączki. 
  • Często konieczna jest dieta niskohistaminowa. Histamina znajduje się w kiszonkach,wędzonkach ale reakcje mogą też nasilać banany czy pomidory. Uwaga na lektyny – znajdujące się w sporej części produktów m.in strączkach – należy sprawdzić czy one nie nasilają reakcji. Owoce i warzywa, koniecznie świeże, a do tego duże ilości wody to podstawa dobrej diety.
  • Całe jedzenie powinno być możliwie jak najbardziej naturalne, a produkty jak najmniej przetworzone. Wyrównaj poziom witaminy D3! Zbadaj 25OHD3 i doprowadź do minimum 40-50 jednostek normy.
  • Pij dorej jakości tran lub przyjmuj kwasy omega-3 EPA i DHA – około 1g tych kwasów dziennie! Działają silnie przeciwzapalnie. Możesz skorzystać też z ALA, które znajdziesz w oleju lnianym. 
  • Dodaj do diety olej z wiesiołka i ogórecznika – bogactwo polifenoli i związków p/zapalnych! Popracuj nad nawodnieniem i wysypaniem się.

Zainteresował Cię artykuł?

Poszerz swoją wiedzę o wybrane produkty z naszego sklepu – solidna dawka praktycznej wiedzy!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Wypełnij to pole
Wypełnij to pole
Proszę wprowadzić prawidłowy adres e-mail.

Menu