Premiera! "Dieta na zdrową redukcję – wersja wiosna-lato"! Kompletna dieta już za 119zł! Kup teraz!

Chleb bezglutenowy, gryczany, jaglany czy może wafle ryżowe? Czy warto szukać zamienników chleba?

Czy warto szukać zamienników chleba?

Dziś bardzo często ludzie zmagają się z celiakią, nietolerancją glutenu, alergią na gluten, czy też alergią na zboża. W takich przypadkach rzeczywiście powinniśmy szukać zamienników chleba lub spożywać chleb bezglutenowy np. gryczany, jaglany i ryżowy.

Obejrzyj nagranie: Czy warto szukać zamienników chleba?

Zazwyczaj jednak wybieramy zamienniki takie jak: wafle ryżowe, czy wafle kukurydziane. Jako dietetyk muszę powiedzieć, że takie produkty powinny znajdować się w diecie bardzo rzadko, ewentualnie, jako przekąska lub deser. Uważa się, że bez chleba szybciej chudniemy. Nie jest to do końca prawdą. Wafle ryżowe mają około 400 kalorii na 100 g a chleb 250-300 kalorii. Po drugie chleb ma więcej błonnika około 8 g, z kolei wafle około 2-3 g (pamiętajmy również, że jest to produkt przetworzony).

Najlepszym rozwiązaniem dla większości, jest chleb ciężki na zakwasie (najlepiej zrobiony w domu), który ma wiele składników odżywczych, witamin i składników min. Dla większości osób chleb zdrowy to: żytni na zakwasie, najlepiej razowy. Bardzo dobry jest również chleb gryczany, który świetnie się sprawdza, w przypadku osób, które mają problemy z glutenem (stwierdzone po objawach lub badaniach).

Niektórzy często także rezygnują z chleba ze względu na węglowodany. Tak naprawdę, jeżeli jesteśmy bardziej aktywni, to te węglowodany są nam potrzebne.

Chleb nas nie utuczy, jeżeli cała dieta będzie się zgadzała pod względem kalorii. Jeśli masz wskazania – wyklucz go. Jeżeli więc chleb pojawia się 1-2 razy w diecie, z dobrymi składnikami i dodatkami – to nie powinien nam zaszkodzić.


Zainteresował Cię artykuł?

Poszerz swoją wiedzę o wybrane produkty z naszego sklepu – solidna dawka praktycznej wiedzy!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Wypełnij to pole
Wypełnij to pole
Proszę wprowadzić prawidłowy adres e-mail.

Menu