Premiera! "Dieta na zdrową redukcję – wersja wiosna-lato"! Kompletna dieta już za 119zł! Kup teraz!

Co ma wpływ na seksualność?

Co ma wpływ na seksualność?

Seksualność to wciąż temat tabu, a ja myślę, że warto o tym mówić. Tym bardziej, że coraz więcej osób, zarówno kobiet, jak i mężczyzn zwraca się do mnie z problemem obniżonego libido. Nasz lajw z Asią pobił rekordy wyświetleń wiec dziś streszczenie:

  •  Jeżeli w diecie brakuje źródeł pełnowartościowego białka, a zwłaszcza aminokwasu l-argininy (mięso, ryby, jaja, strączki), to może dochodzić do problemów np z erekcja. L-arginina jest prekursorem tlenku azotu, który odpowiada za prawidłowe napięcie naczyń krwionośnych. Przekłada się to m.in. na rozkurcz tkanki mięśniowej w ciałach jamistych prącia, co usprawnia osiągnięcie wzwodu u Panów. Na niekorzyść działa również dieta zbyt obfita w kalorie, która prowadzi do otyłości. W tkance wisceralnej u mężczyzn dochodzi od aromatyzacji, czyli procesu, w którym męskie hormony płciowe przemieniają się w estrogeny. To dlatego np otyli mężczyźni mogą mieć zmniejszoną ochotę na seks.
  • Za zmniejszonym libido mogą stać również zaburzenia hormonalne – np. hiperprolaktynemia, która występuje m.in. u kobiet karmiących piersią. I faktycznie tak jest, że wg badań nawet 90% kobiet do 6 miesiąca po porodzie nie uprawia seksu. Choć nie tylko z tego względu to jednak wysoka prolaktyna = niska dopamina w skrócie. Oczywiście nie trzeba karmić piersią żeby mieć wysoką prolaktynę. Bardzo często jest ona podniesiona również w sytuacji przewlekłego stresu, niedospania, niedostatecznej regeneracji i przetrenowania. Również zbyt niskie, jak i zbyt wysokie stężenie testosteronu u kobiet może powodować problem z libido.
  • Anemia także jest jednym z czynników wpływających na zmniejszenie ochoty na seks. Dlatego dieta wspierająca libido powinna być jak najbardziej różnorodna i bogata w składniki odżywcze. Jednymi z najważniejszych składników mineralnych odpowiedzialnych za prawidłowy poziom libido jest cynk, żelazo oraz magnez.
  • Ważne jest też to, by być aktywnym fizycznie, wystawiać się na światło słoneczne oraz dbać o codzienny relaks i regenerację.
  • Istotne jest też wyrównanie stężenia witaminy D3, B12, B6 i B9 w surowicy krwi, które są kluczowe do prawidłowej produkcji neuroprzekaźników.

Zainteresował Cię ten temat?

Poszerz swoją wiedzę o wybrane produkty z naszego sklepu – solidna dawka praktycznej wiedzy!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Wypełnij to pole
Wypełnij to pole
Proszę wprowadzić prawidłowy adres e-mail.

Menu