🔥 Nasz pierwszy eBook z przepisami 🍓 “TOP 5 – Zdrowe i pyszne" już dostępny w promocji❗ Kup teraz!

Dieta, aktywność fizyczna i prawidłowy sen to kluczowa sprawa – co zrobić, aby sen był lepszy?

Sen to bardzo ważna sprawa, jak nie najważniejsza, mówimy od tym już od bardzo dawno. Dieta, aktywność fizyczna i prawidłowy sen powinny zawsze iść w parze. Wspominaliśmy nie raz o higienie snu, o tym, aby odstawić smartfona z dala od naszej sypialni. Podobnie sprawa ma się z laptopem, czy z wifi. Pamiętajmy, aby pilnować, żeby wifi było wyłączone na noc. Wiem, wiem nie zapanujemy nad tym, aby każdy w bloku wyłączył, ale małymi krokami możemy osiągnąć sukces.

Często mówicie, że nie da się bez telefonu, bo telefon używam też jako budzik. Mam na to dwa rozwiązania. Zachęcam do włączania trybu samolotowego wtedy budzik zadzwoni. Dobrym rozwiązaniem jest też klasyczny budzik, ładnie się prezentuje i na pewno nas obudzi w moim przypadku lepiej niż telefon. Tym bardziej, że pojawiają się już głosy, iż włączenie telefonu w tryb samolotowy nie chroni nas w 100%.

A co jeszcze można zrobić, aby sen był lepszy?

  • Odpowiednie godziny snu, pamiętajmy, iż najlepiej jest spać między 22:00 a 6:00 
  • Wietrzmy pomieszczenia przed snem, aby temperatura otoczenie była w okolicy 18 stopni
  •  Kolejnym ważnym punktem jest też rezygnowanie nie tylko na noc z migających lampek, telewizorów i laptopów, ale dobrze by było jakbyś zrezygnował z telefonu i elektroniki na 1-2h przed snem. Czasami ciężko spełnić ten wymóg wiem po sobie natomiast warto w takim przypadku zainwestować w okulary blokujące światło niebieskie, które już niedługo będą dostępne w Polsce
  • Drzemki są fajnym rozwiązaniem ładującym baterie w ciągu dnia, ale muszą być przeprowadzone w odpowiedni sposób 30 minut to maksymalna ilość drzemki, potem wchodzimy w głęboki sen i zamiast nas regenerować spowoduje większe zmęczenie, oczywiście jest to sprawa indywidualna więc słuchaj swojego organizmu
  • Należy ograniczyć spożywanie posiłków na minimum 2 godziny przed snem. Czy powinny to być węglowodany czy też białka to wszystko zależy. Natomiast decydując się na białko wydłużymy ten czas do minimum 3h

Zachęcam do odstawienia telefonu przed snem. W dzisiejszych czasach za bardzo zżywamy się z naszymi smartfonami, dlatego jeżeli odstawisz na 1-2 h telefon przed snem nie stracisz na tym, a tylko zyskasz. Fajnym pomysłem są też niedziele bez telefonu, sam staram się tą zasadę wprowadzić w życie.


Zainteresował Cię artykuł?

Poszerz swoją wiedzę o wybrane produkty z naszego sklepu – solidna dawka praktycznej wiedzy!

1 Komentarz. Zostaw komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Wypełnij to pole
Wypełnij to pole
Proszę wprowadzić prawidłowy adres e-mail.

Menu