🔥 Nasz pierwszy eBook z przepisami 🍓 “TOP 5 – Zdrowe i pyszne" już dostępny w promocji❗ Kup teraz!

Dieta miłości – Jak hormony wpływają na jadłospis?

Dieta miłości

Ponownie w Pytanie na śniadanie. Rozmawialiśmy o tym, czy dieta „ma serce” oraz o tym, jak wpływa na nią miłość. I rzeczywiście.

Zakochanie odbija się na naszych hormonach, a co za tym idzie także na naszej diecie. W pierwszej fazie zakochania jesteśmy bowiem bardzo szczęśliwi, pobudzenia, rozpiera nas energia i euforia. Wiąże się to z podniesionymi endorfinami, adrenaliną, czy kortyzolem, na co wskazuje, chociażby nadmierna potliwość, czy trzęsące się ręce. To wszystko powoduje, że nie odczuwamy szczególnego apetytu. Oczywiście z upływem czasu te fazy ulegają zmianie. Gdy jesteśmy w długim związku – zupełnie inne hormony przejmują nad nami kontrolę i najczęściej jemy coraz więcej. Dlaczego?

Ponieważ biochemia naszego mózgu, ma duże znaczenie w kwestii naszego apetytu. I na odwrót – my naszym pożywieniem wpływamy na to, co się w naszym mózgu dzieje. Gdy np. dieta będzie wysoko przetworzona, tzw. prozapalna, czyli oparta na produktach, które zawierają dużo cukrów, kwasów tłuszczowych trans itd. – to mózg pracuje gorzej. W związku, z czym my częściej możemy sięgać po produkty słodkie i tłuste. Gdy z kolei jesteśmy z osobą już trochę dłużej to tych hormonów, zaczyna nam brakować. Pojawia się z kolei, chociażby oksytocyna, która jest hormonem przywiązania i z naszego mózgu zaczynają znikać te wysokie stężenia. W związku, z czym rzeczywiście zaczyna nam tego brakować i organizm może się ich domagać, przez to sięgamy po m.in. właśnie czekoladę. Z kolei owoce: takie jak: truskawki, czy borówki mają wysokie źródła antyoksydantów i witamin, co dobrze wpływa na hormony płciowe i neuroprzekaźniki, warto więc włączyć je do diety.

Jaka dieta sprzyja w miłości? Mamy, chociażby afrodyzjaki – są świetne ze względu na m.in. zawarte w nich selen i cynk. Szczególnie gdy występują niedobory.

Żeby nie ulec pokusom hormonów, warto odżywiać się zdroworozsądkowo, wybierać produkty niskoprzetworzone (kasza, mięsa, ryby, owoce morza, jajka, orzechy nasiona, ), A także dbać o to, żeby dieta była różnorodna i kolorowa, (aby pojawiały się np. zarówno truskawki, borówki czy szparagi) oraz co ważne nie przejadać się.

Zobacz nagranie, kliknij w link.


Zainteresował Cię artykuł?

Poszerz swoją wiedzę o wybrane produkty z naszego sklepu – solidna dawka praktycznej wiedzy!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Wypełnij to pole
Wypełnij to pole
Proszę wprowadzić prawidłowy adres e-mail.

Menu