NOWOŚĆ! Dieta z produktami z Biedronki
🐞 Prosta, tania, odżywcza!

SPRAWDŹ

Dieta przy hipercholesterolemii

Dieta przy hipercholesterolemii

Hipercholesterolemia charakteryzuje się podwyższonym stężeniem cholesterolu w surowicy krwi. Niestety wysoki poziom cholesterolu nie daje charakterystycznych objawów, więc dopóki nie oznaczy się jego stężenia, może długo nie dawać o sobie znać. Występują różne jej typy.

Cholesterol jako tako nie jest dla naszego organizmu groźny – a wręcz jest mu niezwykle potrzebny Jednak musimy pamiętać, że nadmiar już nam zagraża i pojawia się tam gdzie w organizmie występują stany zapalne. Przy zbyt wysokich wartościach cholesterolu zawsze powinna nam się zapalić lampka ostrzegawcza.

Dieta przy hipercholesterolemii powinna obfitować w:
  • Antyoksydanty, które pomagają łagodzić stany zapalne oraz zapobiegają utlenianiu cholesterolu i tworzeniu się tzw. oxy-LDL. Znajdują się głównie w warzywach, zwłaszcza tych zielonych i czosnku oraz w owocach jagodowych.
  • Karotenoidy – które są wszechobecne w warzywach i owocach zawierających pomarańczowy barwnik β-karoten, silny przeciwutleniacz, który zapobiega utlenianiu cholesterolu LDL. Źródłem prowitaminy A jest mi.in. marchewka, papryka, pomidory, morele, brzoskwinie, ale także szpinak, brokuły, natka pietruszki i jarmuż.
  • Witaminę E – znajduje się głównie w tłuszczach roślinnych, orzechach, nasionach i awokado.
  • Dobrej jakości tłuszcze – tran, olej lniany, olej z wiesiołka, olej z ogórecznika, olej z czarnuszki oraz olej z rokitnika. Zaleca się spożywanie łyżeczki dziennie na surowo.
  • Przeciwzapalne przyprawy – imbir, cynamon, kurkuma, bazylia, majeranek, mięta, rozmaryn, szałwia, estragon, tymianek.
Dodatkowo pomoże:
  • Porzucenie używek – papierosów i alkoholu.
  • Zrzucenie zbędnych kilogramów.
  • Codzienna aktywność fizyczna.
  • Unikanie soli i cukru.
  • Ograniczenie lub najlepiej wykluczenie źródeł nasyconych kwasów tłuszczowych, w które obfitują fast-foody, słodycze, słodkie wyroby cukiernicze, słodkie napoje, białe pieczywo oraz słone przekąski.

Zainteresował Cię ten temat?

Poszerz swoją wiedzę o wybrane produkty z naszego sklepu – solidna dawka praktycznej wiedzy!

Dieta lekkostrawna

149,00 
Czternastodniowy lekkostrawny jadłospis o zbilansowanym ładunku glikemicznym, który zawiera 14 różnych śniadań,…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Wypełnij to pole
Wypełnij to pole
Proszę wprowadzić prawidłowy adres e-mail.

Menu