🔥 Nasz pierwszy eBook z przepisami 🍓 “TOP 5 – Zdrowe i pyszne" już dostępny w promocji❗ Kup teraz!

Dlaczego warto jeść borówki? Zaskakujące właściwości zdrowotne i wartości odżywcze

Czy wy też tak jak ja kochacie borówki? Czekałem na nie aż wrócą do mojego menu, ale nie tylko ze względu na ich walory smakowe, ale i zdrowotne.

  • Borówki zawierają sporą ilość kwasów fenolowych i flawonoidów, dzięki czemu mają silne właściwości przeciwzapalne a ponad to są owocami o niewielkiej zawartości cukrów.
  • W zależności od warunków uprawy i dojrzałości owoców zawartość polifenoli w owocach może wynosić od 48 mg do 304 mg / 100 g masy świeżych owoców. Związki te mają silne działanie antyoksydacyjne. 
  • Borówki są również dobrym źródłem witaminy C . 100 g jagód zawiera 10 mg. 
  • Borówki oprócz antocyjanów i witaminy C zawierają również: mangan, miedź, bor, żelazo, cynk, witaminy: A, K, B.
  • Antocyjany zawarte w borówkach wspierają usuwanie metali ciężkich i stymulują enzymy odpowiedzialne za detoksyfiakcję i działanie antyoksydacyjne.
  • Co ciekawe antocyjany przekraczają barierę krew mózg, dzięki czemu korzystnie wpływają na redukcję stanów zapalnych powstających na poziomie mózgu, dzięki czemu będą korzystnie oddziaływać na koncentracje i pamięć. Stymulują również powstawanie nowych neuronów.
  • Owoce te mogą wpływać również na długowieczność gdyż wpływają na geny SIRT 1 czyli tzw. Geny długowieczności.
  • Flawonoidy w borówkach wpływają korzystnie na wrażliwość insulinową w trzustce, wątrobie i mięśniach, a ponad to zmniejszają stężenie glukozy i ryzyko cukrzycy typu 2.
  • Ekstrakt z borówek wpływa korzystnie na stan skóry poprawia jej jędrność nawodnienie i niweluje zmarszczki.

Jak widzicie borówki nie tylko są pyszne, ale i wpływają bardzo korzystnie na nasze zdrowie. Dzięki silnemu działaniu antyoksydacyjnemu wpływają korzystnie na prawie każde schorzenie. Zalecamy włączyć ten owoc do każdej diety. Borówki idealnie sprawdzą się do koktajli, ale również, jako przekąska są owocami niskocukrowymi, dlatego nie ma przeciwwskazań do spożywania ich u chorych na cukrzycę a nawet u osób będących na diecie ketogenicznej gdyż umiarkowana ich ilość nie wpływa tzw ‘’wybicie ze stanu ketozy’’.

Smacznego!


Zainteresował Cię artykuł?

Poszerz swoją wiedzę o wybrane produkty z naszego sklepu – solidna dawka praktycznej wiedzy!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Wypełnij to pole
Wypełnij to pole
Proszę wprowadzić prawidłowy adres e-mail.

Menu