🔥 Nasz pierwszy eBook z przepisami 🍓 “TOP 5 – Zdrowe i pyszne" już dostępny w promocji❗ Kup teraz!

Dokuczają Ci bolesne miesiączki? Poznaj skuteczne metody łagodzenia bólu menstruacyjnego

Kilka dni wyjętych z życia? Pędzimy na ratunek! Nawet co druga kobieta każdego miesiąca doświadcza katuszy ze strony bóli menstruacyjnych. Nie musi tak być, są na to sposoby.

Oczywiście problem ten zawsze powinien być diagnozowany z pomocą lekarza. Minimum to zbadanie profilu hormonalnego oraz usg narządów rodnych. Poniżej proste i sprawdzone sposoby pomagające w łagodzeniu bóli menstruacyjnych.

  • Zapobiegaj -> Działaj przeciwzapalnie. Stosuj niskoprzetworzoną, naturalną dietę o niskim ładunku glikemicznym. Zrezygnuj z białej mąki i produktów na bazie oczyszczonych mąk, cukrów prostych w nadmiarze, soków owocowych, napojów słodzonych, cukru, słodzonego i smażonego oraz tłuszczy TRANS. Zadbaj w diecie o dużą ilość antyoksydantów, witamin, składników mineralnych. Takie zmiany pomagają niwelować stany zapalne w organizmie, pozytywnie wpływają na układ hormonalny kobiety i będą zapobiegać nakręcaniu błędnego koła comiesięcznym bóli. W skrócie im mniej stanów zapalnych tym mniejsze bóle.
  • Uzupełnij niedobory -> Badania wykazują, że suplementacja kwasami OMEGA 3 w dawce minimum 500-1000 mg EPA i DHA może łagodzić bóle menstruacyjne nawet bez zmian w diecie – oczywiście synergia właściwej diety i suplementacji zwiększa szanse na sukces.
  • Dodaj -> Wyciągi z imbiru mogą być pomocne. Spróbuj przez 3 miesiące przyjmować ekstrakt z imbiru w kapsułce w dawce 250 mg najprawdopodobniej bóle dadzą o sobie zapomnieć lub zmniejszą się znacznie.
  • Przyjmuj magnez –> Działa rozluźniająco na napięcia mięśni gładkich. W trakcie tych dni wypróbuj 100 mg chelatu magnezu przyjmowanych co 2 -3 godziny. Zapobiegawczo przyjmuj około 400 mg chelatumagnezu każdego dnia, by w kolejnym cyklu odczuwać mniejsze bóle.
  • B moc -> Witamina B6 zmniejsza czas trwania i natężenie bóli menstruacyjnych w dawce 50 mg.
  • WBL -> Właściwy rytm dobowy, odpowiednia ilość snu, ekspozycja na promienie słoneczne czas na odpoczynek i regenerację to klucz. Napięte mięśnie dają ból. Dlatego pomaga ciepła kąpiel czy przytulasy.

Zainteresował Cię artykuł?

Poszerz swoją wiedzę o wybrane produkty z naszego sklepu – solidna dawka praktycznej wiedzy!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Wypełnij to pole
Wypełnij to pole
Proszę wprowadzić prawidłowy adres e-mail.

Menu