Premiera! "Dieta na zdrową redukcję – wersja wiosna-lato"! Kompletna dieta już za 119zł! Kup teraz!

Jak szybko schudnąć? Czy długofalowa głodówka jest zdrowa? Głodówka – tak czy nie?

Mówię STOP – czyli przestrzeżenie przed długofalowymi głodówkami!

Co można usłyszeć od “pseudo-dietetyków” i przeczytać ” w tanich poradnikach”? Dieta 1000 czy 1200 kcal jest dobra na kilka miesięcy, pomaga schudnąć i czujemy się na niej dobrze. Jest najlepszą opcją ze wszystkich i każdy odchudzający się powinien ją zacząć choćby od dziś.

To naprawdę frustrujące! Co gorsza i sama byłam tego świadkiem – nawet dieteycy rozpisują takie diety!

Ostrzegam – żaden dietetyk po skończonych studiach wyższych, mający cokolwiek do czynienia z fizjologią człowieka – nie rozpisze takiej diety dla dorosłego, zdrowego czy tym bardziej chorego człowieka. Wyjątkiem jest otyłość olbrzymia, gdzie rozpisuje się diety 800 kcal pod ścisłą kontrolą lekarza i dietetyka. Nie mówię tez o postach leczniczych/ketozie czy głodzenia się do kilku dni bo to ma czasem swoje zastosowanie.

Czy wiecie o tym, że każdego dnia nasze serce, wątroba, mózg itd. potrzebują energii do swojej pracy? Energia potrzebna na pracę narządów wewnętrznych nazywa się podstawową przemiana materii (PPM/BMR). Przemiana ta zależy od kilku czynników: wieku, wzrostu, masy ciała czy płci. Logiczne jest, że im ktoś wyższy czy większy (pod kątem masy mięśniowej) tym PPM wyższy.

PPM na przykład dla mnie to 1400 kcal( średnia aktywność fizyczna, wzrost 170cm, lat 28). Sam PPM, a co z energią potrzebną do chodzenia, uczenia się czy jeżdżenia? Jeśli energia dostarczona codzień nie pokrywa nawet mojego PPM-u, skutki mogą być tragiczne.

Jak więc 20letni, 30letni czy nawet 40letni facet, mierzący 180cm, ważący 90 kg może zjeść 1200kcal i czuć się dobrze? To naprawdę niemożliwe! Będzie czuł się okropnie, bóle głowy, ciągły głód, napięcie, osłabienie… nie wspominając o tym jakie niesie to skutki dla kości, mięśni i całego organizmu.Ach i efekt yo-yo gwarantowany!

Dobra dieta to – 10-20% dla energii obliczonej z całego dnia ze wszystkich czynności (praca, treningi) – chociażby szacunkowo. Więc jeśli chcesz schudnąć zdrowo i na trwałe – idź do dietetyka.


Zainteresował Cię artykuł?

Poszerz swoją wiedzę o wybrane produkty z naszego sklepu – solidna dawka praktycznej wiedzy!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Wypełnij to pole
Wypełnij to pole
Proszę wprowadzić prawidłowy adres e-mail.

Menu