Premiera! "Dieta na zdrową redukcję – wersja wiosna-lato"! Kompletna dieta już za 119zł! Kup teraz!

Libido – Czy dieta i styl życia mogą mieć wpływ na Twoje libido

Czy dieta i styl życia mogą mieć wpływ na Twoje libido?

Zanim sięgniesz po leki przeczytaj!

Libido, czyli popęd seksualny, naturalnie różni się u poszczególnych osób. Niski popęd jest bardzo powszechnym problemem w dzisiejszych czasach, dlaczego?

Żyjemy w permanentnym stresie, bardzo dużo pracujemy, mamy problemy ze snem i wieloma chorobami, to wszystko nie wpływa korzystnie na poziom libido.

Od czego zależy libido?

  • Hormony – u mężczyzn głównie niskie stężenie testosteron, u kobiet niskie stężenie progesteronu, estrogenów, testosteronu
  • Neuroprzekaźniki – głównie serotonina, dopamina

Co powoduje obniżenie libido?

  • Masa ciała zarówno zbyt duża jak i zbyt niska
  • Zmęczenie psychiczne i fizyczne
  • Przepracowanie
  • Brak snu, bądź nieregeneracyjny sen
  • Stres
  • Niedobory
  • Stany zapalne w organizmie
  • Stany depresyjne
  • Menopauza
  • Czynniki psychiczne np. brak akceptacji
  • Przetrenowanie
  • Brak aktywności fizycznej
  • Używki

Jak się wesprzeć dietą?

  1. Pamiętaj, aby była przeciwzapalna, odpowiednia ilość kalorii i makroskładników będą kluczem do sukcesu.
  2. Unikaj fasto-foodów i innych przetworzonyuch produktów, zwiększ udział ciemnych owoców, orzechów, dobrych źródeł węglowodanów, oraz tłuszczy. Odpowiednia podaż białka również byłaby wskazana. Dieta powinna opierać się na niskich indeksach i ładunkach glikemicznych. Dbaj o różnorodność swojej diety.
  3. Pamiętaj o odpoczynku, to bardzo ważne będąc ciągle w stresie nie licz na wysokie libido.
  4. Dbaj o sen, o higienie snu mówiłem nie raz, jest też story na instagramie kierunek_zdrowie.
  5. Znajdź czas dla partnera libido buduje się z czasem, stres, kłótnie, pretensje, niedomówienia, żale nie pomogą zarówno libido jak i twojemu związkowi, zadbaj o prawidłową relację!
  6. Nie przeginaj z pracą, jest ona ważna, ale nie najważniejsza!
  7. Staraj się robić codziennie 10 tysięcy kroków, ale wskazane jest więcej
  8. Znajdź czas dla siebie praca-dom, praca-dom, to nie jest dobre rozwiązanie, każdy powinien mieć swoją strefę, aby móc pobyć sam ze sobą.

Jeżeli interesuję Cię temat suplementacji w problemach z libido zapraszam na Łukasz Grabski – Dietetyk Kliniczny SanDiet


Zainteresował Cię ten temat?

Poszerz swoją wiedzę o wybrane produkty z naszego sklepu – solidna dawka praktycznej wiedzy!

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Wypełnij to pole
Wypełnij to pole
Proszę wprowadzić prawidłowy adres e-mail.

Menu