NOWOŚĆ! Dieta z produktami z Biedronki
🐞 Prosta, tania, odżywcza!

SPRAWDŹ

Masz grypę? Jaka dieta najlepiej wzmocni odporność organizmu podczas choroby?

Masz grypę? Jaka dieta najlepiej wzmocni odporność organizmu podczas choroby?

Najlepiej powstrzymać się na jakiś czas od jedzenia, szczególnie jeśli nie mamy apetytu, a zazwyczaj nie mamy. Organizm jest zajęty wtedy walką z patogenem i trzeba mu tę walkę ułatwić, przynajmniej nie przeszkadzać. Nie zapominaj jednak o piciu.

  • Pij bardzo dużo ciepłych płynów (woda z cytryną, lekkie napary ziołowe z rumianku, imbiru, szałwi, tymianku, lipy, rozmarynu, goździków).
  • Unikaj cukru! (dodają do wielu syropów na kasze). Czekolada na pocieszenie w chorobie to słaby pomysł. ‘Dokarmiasz zarazki’. Słodkie owoce, jak banany czy mandarynki też nie powinny być jedzone w nadmiarze. Wybierz owoce z mniejszą zawartością cukru – jagodowe (fajne mrożonki z Lidla), grejfruty, jabłka. Tak samo nie przesadzaj z miodem. Oczywiście, jest zdrowy, ale to źródło prostego cukru, więc lepiej sprawdzi się przed chorobą w prewencji. Jedz cebulę i czosnek – i tak siedzisz w domu, a potencal antybakteryjny i antywirusowy czosnku (allicyna) jest ogromny.
  • Możesz jeść wszelkie warzywa. Kasze jaglana, platki owsiane, ryż.
  • Koktajle warzywno owocowe sprawdzą się super.
  • Nie zapominaj o mocy rosołu! Wspaniale nawadnia, działa przeciwzapalnie, łagodnie na żołądek i jelita, wspomaga układ odpornościowy.
  • Przed chorobą, w czasie prewencji, czyli w budowaniu odporności sprawdza się adaptogeny, rośliny o szerokim działaniu na organizm, m.in zwiększają odporność na patogeny, modulują układ odpornościowy.

Od dziś do 6.12 na hasło Sandiet30 dostaniecie od nas 30% rabatu na wszystkie adaptogeny z @mothersprotect.


Zainteresował Cię artykuł?

Poszerz swoją wiedzę o wybrane produkty z naszego sklepu – solidna dawka praktycznej wiedzy!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Wypełnij to pole
Wypełnij to pole
Proszę wprowadzić prawidłowy adres e-mail.

Menu