🔥 Nasz pierwszy eBook z przepisami 🍓 “TOP 5 – Zdrowe i pyszne" już dostępny w promocji❗ Kup teraz!

Patenty na szybkie i zdrowe zakupy

Często mówione jest, że dietę robi się na zakupach i to oczywiście prawda, co potwierdzają liczne doświadczenia i badania.

Na wskazanym obrazku macie 6 podstawowych kroków „jak dobrze robić zakupy”, żeby wyjść z bardziej wypchanym portfelem oraz tylko z tymi produktami, które konkretnie chcecie kupić – tak, aby zbędnie nie wydawać pieniędzy.

Pierwsza podstawowa zasada to – „nie rób zakupów, gdy jesteś głodny/a”. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że będąc głodnym,wybierzesz bardzo dużo przekąsek, słodyczy i produktów, których po prostu nie chcesz kupić.

Po drugie – przygotuj się, zrób sobie listę rzeczy, których potrzebujesz i wybieraj tylko te. To bardzo ważne, ponieważ często w sklepie bez listy gubimy się w alejkach, kupujemy coś, czego nie potrzebujemy. Myślimy… „a może tego nie mam, może to mi się przyda, a to jest w promocyjnej cenie”. Na pewno do koszyka warto wkładać najpierw warzywa, owoce i pełnowartościowe jedzenie, naturalne bez składów orzechy, nasiona, zboża, dobrej jakości mięsa, czy też ryby, a także dobrej jakości nabiał (jeżeli nie mamy problemów z nabiałem) i jajka.

Lista składników naszego produktu ma być jak najkrótsza. Jeżeli kupujesz ser to, mają się tam znaleźć maksymalnie 2-3 składniki. Jeżeli chleb, to podobnie.

Im dłuższa lista, tym gorzej dla twojego zdrowia, twoich jelit i często też portfela.

Najlepiej poświęcić czas na porównanie produktów, a później wybrać spośród tych produktów sprawdzonych – najlepsze, porównując ich ceny za kilogram, skład oraz wartości odżywcze.

Mówi się również, że mrożonki nie mają wartości odżywczych i nie są dobre w kontekście naszej diety, a to często nie prawda, bo warzywa mogą mieć nawet więcej niektórych składników, przez to, że są zbierane latem i od razu mrożone. Samo mrożenie, aż tak dużo wartości nam nie odbiera, pod warunkiem, że dobrze przechowujemy, mrozimy – nie rozmrażamy podwójnie, czy też potrójnie, bo to jest największym błędem. Więc spokojnie mrożone zarówno warzywa, jak i owoce, w okresie zimowym można spożywać, jest to jak najbardziej zdrowe.

A wy jakie macie patenty na szybkie i zdrowe zakupy?


Zainteresował Cię artykuł?

Poszerz swoją wiedzę o wybrane produkty z naszego sklepu – solidna dawka praktycznej wiedzy!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Wypełnij to pole
Wypełnij to pole
Proszę wprowadzić prawidłowy adres e-mail.

Menu