🔥 Nasz pierwszy eBook z przepisami 🍓 “TOP 5 – Zdrowe i pyszne" już dostępny w promocji❗ Kup teraz!

Sen warunkiem zdrowia i szczupłej sylwetki

Sen warunkiem zdrowia i szczupłej sylwetki

Możesz nie mieć najlepszej diety na świecie – bio, eko, bez glutenu, laktozy, niskolektynowej, lowfodmap, keto, śródziemnomorskiej itp. Możesz nie mieć planu suplementacyjnego dopiętego na ostatni guzik, bazującego na najlepszych i najdroższych suplementach. Możesz nawet nie uprawiać regularnie aktywności fizycznej – siłownia, kalistenika, cardio, interwały itp.

Ale musisz dbać o swój sen! Jeśli oczywiście chcesz zachować zdrowie.

Sen jest kluczowym czynnikiem warunkującym nasze zdrowie fizyczne i psychiczne. Podczas dobrej jakości (bo to, że śpimy nie oznacza, że śpimy tak jak powinniśmy) snu regenerują się najintensywniej wszystkie komórki w ciele. W skrócie dochodzi do regulacji tego, co rozregulowane (w tym chociażby gospodarki hormonalnej), obniżają się stany zapalne, dochodzi do „czyszczenia” mózgu, „czyszczenia” układu pokarmowego, do aktywacji, (jeśli potrzeba) i regeneracji układu immunologicznego, naprawy tego, co chore i uszkodzone, i odnowy komórek.

Sen, a światło. Na pozór nic, co może mieć ze sobą związek, nic bardziej mylnego, światło i sen ściśle ze sobą współpracują. Co to oznacza? Jeśli wystarczająco długo wystawiasz się za dnia na światło słoneczne (zwłaszcza rano o świcie, w południe i o zachodzie), dochodzi do regulacji rytmu dobowego, odpowiedniego wydzielania melatoniny wieczorem (hormonu, który pozwala zasnąć, i nie tylko), obniżenia kortyzolu, lepszej jakości snu (co pozwala na efektywną regenerację i wszystkie pozytywne wyżej wymienione aspekty).

A po co mam takie dziwne czerwone okulary? Po to żeby blokować światło niebieskie w porach, kiedy nie powinno docierać do mojego oka i mózgu, a więc między innymi już teraz wieczorem, kiedy siedzę przed laptopem.

Najważniejsze zasady dla dobrej jakości snu:

  • Unikaj wcześnie rano i wieczorem korzystania z telefonu i laptopów
  • Wystawiaj się najwięcej jak możesz na słońce, spaceruj jak najwięcej za dnia
  • Jeśli musisz w nieodpowiednich godzinach pracować przed lapotopem, pooglądać wieczorem film, skorzystać z telefonu – zakładaj takie czerwone okulary (blokują skutecznie światło niebieskie, przez co nie wpływa to negatywnie na nasz rytm dobowy i sen) polecamy gorąco polską markę z najlepszej jakości okularami – www.eyeshield.pl

Przy okazji zapraszam was na LIVE’a który wraz z Łukaszem Łukasz Grabski – Dietetyk Kliniczny SanDiet poprowadzimy 5.02 o 18.00 właśnie na temat snu – o co chodzi z melatoniną, melanopsyną, fazami snu, jak sen wpływa na nasze zdrowie, jakie skutki powoduje niedosypianie, jakie warunki snu muszą być spełnione, żeby dobrze spać – to wszystko opowiemy na livie.


Zainteresował Cię artykuł?

Poszerz swoją wiedzę o wybrane produkty z naszego sklepu – solidna dawka praktycznej wiedzy!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Wypełnij to pole
Wypełnij to pole
Proszę wprowadzić prawidłowy adres e-mail.

Menu