🔥 Nasz pierwszy eBook z przepisami 🍓 “TOP 5 – Zdrowe i pyszne" już dostępny w promocji❗ Kup teraz!

Stres jest obecny w życiu każdego z nas. Jak sobie z nim radzić? Poznaj 3 proste techniki!

Artykuł, Choroby, Zdrowie
Stres jest obecny w życiu każdego z nas. Jak sobie z nim radzić? Poznaj 3 proste techniki!

Stres, myśli się kołtunią, zaległości narastają, obowiązki przytłaczają. Zawsze jest coś z czym nie zdążysz. Z tyłu głowy „nie wyrabiam”. Ciągle gdzieś pędzisz – wbiegasz nawet po ruchomych schodach, czerwone światło doprowadza Cię do szału, bo stracisz kolejne 2 minuty. Spóźnisz się. Czujesz się jak w jakimś kołowrotku.

Jak to przerwać?

Zawładnij nad swoim stresem, nie możemy zmienić bardzo wielu rzeczy, które nas otaczają. Mamy jednak wpływ na to, jak zareagujemy na uderzające w nas stresory. W szkole tego nie uczą, więc kiedy i jak mamy się tego nauczyć? Pozostaje nam samo edukacja. No tak, ale wszędzie tylko o tej medytacji i jodze. Jak się nie myśleć, kiedy myśli, o nie myśleniu zalewają głowę?

Wypróbuj trzech prostych technik, które od razu możesz zaaplikować i są skuteczne do rozładowania napięcia.

  1. Odetnij dodatkowe bodźce. Radio, telewizja. Nie dość, że co chwila reklamy, to jeszcze we wiadomościach same tragedie, kataklizmy, polityka, historie o przekrętach, czy niesprawiedliwościach losu. Wyłącz to, zobaczysz, że od razu zrobi się tak jakoś lżej.
  2. Miej swoją listę awaryjną w telefonie ściągniętych piosenek (na wypadek gdyby internet nie działał) piosenek, które Cię totalnie zabierają, np. „I feel good”, albo jakiś na maxa hardrockowy numer, żeby wyładować złość, której w danym momencie nie możesz upuścić, ale w słuchawkach możesz odpłynąć w swój świat.
  3. Zmień perspektywę. Wyobraź sobie, że patrzysz na siebie z boku. Dookoła są kamery i bierzesz udział w big brother, który widzi cała Polska, w tym Twoi znajomi, sąsiedzi, rodzina i koledzy z pracy. Czy dalej będziesz bluźnić na wszystkich dookoła siedząc w aucie w korku? Czy dalej będziesz tak wyniośle i wulgarnie obchodzić się z innymi? Druga perspektywa to spojrzenie na siebie okiem swojego najlepszego przyjaciela. Co patrząc na Ciebie w sytuacji tak dużego stresu i napięcia doradziłby Ci Twój człowiek, albo co Ty być mu poradził, gdyby to on był w Twojej sytuacji? Czy nie zbyt dużo od siebie wymagasz? Czy ten stres jest jeszcze większy, bo wymagasz od siebie niemożliwego?

Wypróbuj jak to zadziała na Ciebie. Będę jeszcze wracać do tematu.


Zainteresował Cię artykuł?

Poszerz swoją wiedzę o wybrane produkty z naszego sklepu – solidna dawka praktycznej wiedzy!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Wypełnij to pole
Wypełnij to pole
Proszę wprowadzić prawidłowy adres e-mail.

Menu