NOWOŚĆ! Dieta z produktami z Biedronki
🐞 Prosta, tania, odżywcza!

SPRAWDŹ

Wzmocnienie odporności przez dietę – Zdrowe odżywianie, regularne badania, probiotyki

Wzmocnienie odporności przez dietę - Zdrowe odżywianie, regularne badania, probiotyki

„Poranek info”. Tym razem miałam przyjemność opowiedzieć o sposobach na wzmocnienie odporności.

  • Warto w tym przypadku zacząć od podstaw – czyli zdrowego żywienia. Bardzo dobrze zarówno we wzmacnianiu odporności, jak i w przeziębieniu sprawdzają się „naturalne antybiotyki”. Takim najpopularniejszym jest oczywiście czosnek. Ma on działanie przeciwbakteryjne, dzięki zawartej w nim alicynie. Możemy go pokroić i odczekać około 15 minut, nim spożyjemy lub sporządzić syrop. Niezależnie od formy przyrządzenia istotny jest czas, na wytworzenie się potrzebnych substancji. Taką naturalną ochroną odporności jest także cebula. Znany nam syrop z cebuli świetnie wspiera odporność. Nie zapominajmy również o kiszonkach, które zawierają bakterie probiotyczne i bardzo dbają o nasze jelita. Aby wesprzeć organizm, zanim dopadnie nas przeziębienie, możemy pozwolić sobie na oznaczenie i wyrównanie stężenia witaminy D3, ponieważ jest ona bardzo istotna w tym kontekście. Dodatkowo na pewno pomoże nam stosowanie dobrej jakości tranu, a nawet witaminy C potrzebnej do pracy białych krwinek. Warto pamiętać również o imbirze, kurkumie. Jeżeli chodzi o miód, należy go spożywać „na surowo”. Nie polecam dodawać go do herbaty, czy innych gorących napojów, ponieważ w ten sposób zabijamy właściwości wspierające odporność. Pamiętajmy również o tym, że miód zawiera w sobie spore ilości cukru i nie należy z nim przesadzać.
  • Badajmy się regularnie. Morfologia z rozmazem może wskazać nam, czy mamy niedobory żelaza lub witamin z grupy B. Podniesione limfocyty i eozynofile mogą wskazywać np. na zakażenie pasożytnicze, lub bakteryjne. Taka podstawowa morfologia, jest więc już dla nas sporym źródłem informacji, odnośnie do tego, co dzieje się z organizmem i odpornością.
  • Warto wspierać organizm również probiotykami, gdy np. jesteśmy po antybiotykoterapii, braliśmy leki przeciwzapalne, mieliśmy stresujący czas lub przez dłuższy czas nie dbaliśmy o dobry sen i dietę.

Zainteresował Cię artykuł?

Poszerz swoją wiedzę o wybrane produkty z naszego sklepu – solidna dawka praktycznej wiedzy!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Wypełnij to pole
Wypełnij to pole
Proszę wprowadzić prawidłowy adres e-mail.

Menu