🔥 Nasz pierwszy eBook z przepisami 🍓 “TOP 5 – Zdrowe i pyszne" już dostępny w promocji❗ Kup teraz!

Jedzmy dla zdrowia warzywa kapustne

Jedzmy dla zdrowia warzywa kapustne

Sulforafan to izotiocyjanian, który ostatnio mocno zyskuje na popularności. To związek, który bardzo korzystnie wpływa na nasze zdrowie, co zostało już potwierdzone naukowo.

Co czyni go tak wyjątkowym?

  • Wykazuje silne działanie przeciwutleniające i przeciwzapalne – chroni nasz organizm przed działaniem wolnych rodników
  • Wspiera nasz układ immunologiczny
  • Posiada właściwości przeciwstarzeniowe
  • Ma właściwości, które mogą wspomóc obronę organizmu przed rozwojem nowotworów – moduluje kluczowe szlaki sygnałowe i geny zaangażowane w indukcję apoptozy oraz wpływa na zatrzymanie cyklu komórkowego i hamowanie angiogenezy

Niektóre badania naukowe wykazały że:

Sulforafan hamuje żywotność Helicobacter pylori zarówno in vitro, jak i in vivo oraz łagodzi indukowane przez Helicobacter pylori zapalenie błony śluzowej żołądka zarówno u myszy, jak i u ludzi. Spożywanie sulforafanu wpływa korzystnie na peroksydację lipidów, trójglicerydy, insulinę w surowicy krwi oraz oporność na insulinę, co jest szczególnie korzystne dla osób z zaburzeniami gospodarki węglowodanowo-lipidowej oraz z chorobami układu sercowo-naczyniowego.

Do najlepszych źródeł sulforafanu zalicza się brokuły i ich kiełki, ale związek ten można znaleźć również w innych warzywach, zwłaszcza kapustnych, takich jak:

  • Brukselka
  • Kapusta biała i czerwona
  • Kalafior
  • Kalarepa
  • Jarmuż
  • Rzepa
  • Chrzan
  • Gorczyca
  • Rzodkiew

Obróbka termiczna wpływa jednak na zmniejszenie zawartości sulforafanu, więc warzywa najlepiej spożywać w postaci surowej, krótko blanszowanej (max do 2 minut) lub gotowanej na parze (max 5 minut). Można też znaleźć go w ProtectMe, suplemencie, który tworzyłam dla @4healthlabs .


Zainteresował Cię ten temat?

Poszerz swoją wiedzę o wybrane produkty z naszego sklepu – solidna dawka praktycznej wiedzy!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Wypełnij to pole
Wypełnij to pole
Proszę wprowadzić prawidłowy adres e-mail.

Menu