Uczucie pełności i ciężkości po posiłku, czy dotyczy również Ciebie? 13 zasad zdrowego żołądka

Odbijanie, zaleganie, gazy, ciężkość po posiłku, nasilenie odczucia ciężkości i zalegania po pokarmach białkowych. Czy ten temat dotyczy również Ciebie?

Dla Ciebie klika prostych trików jak pozbyć się problemu. Zawsze zachęcamy do diagnostyki. Działanie po omacku często nie przynosi skutków, dlatego warto zawsze udać się do gastrologa, który skieruje cię na dalsze badania. Powracające niestrawności, pojawiające się, codziennie na pewno nie są objawem dobrego stanu zdrowia.

No dobrze, ale zanim wyniki badań, możesz pewne zmiany w swoim jadłospisie wprowadzić już dziś, aby Twój żołądek miał chwile wytchnienia i odpoczynku. Zawsze pamiętajmy o podstawach. Często doszukujemy się skomplikowanych metod samodzielnego leczenia, szukamy skomplikowanych leków, aby uśmierzyć bóle żołądka, a często wystarczy zadbanie o podstawy i odpowiednia diagnostyka.

Oto kilka rad, wydrukuj je i przyklej na lodówkę by o nich nie zapomnieć:

  1. Skup się na jedzeniu! (myślenie o jedzeniu wzmaga produkcję soków żołądkowych. 1/5 soków wytwarza się podczas tzw. fazy głowowej.) Jedzenie i patrzenie w telewizor lub telefon nie jest dobrym pomysłem.
  2. Dokładnie gryź i przeżuwaj pokarm – to klucz do sukcesu.
  3. Zadbaj o odpowiednie zakwaszenie żołądka przed posiłkami białkowymi – wypij sok z cytryny.
  4. Unikaj pokarmów przetworzonych!
  5. Pamiętaj o delikatnej obróbce-gotowanie i gotowanie na parze to pierwsze po co sięgaj, gdy Twój żołądek jest już odciążony, możesz wrzucić duszenie czy pieczenie do swojego menu.
  6. Spożywaj odpowiednią ilość wody, (ważna też jest jej, jakość).
  7. Smaki pobudzające trawienie: gorzki, słony, kwaśny + myślenie o tych smakach.
  8. Kiszonki niech staną się Twoim kompanem.
  9.  Lekkostrawna dieta, galaretki, kisiele, „kisiel” z siemienia lnianego.
  10. Tłuszcze dodawaj „na zimno” po przygotowaniu posiłku.
  11. Ostatni posiłek spożywaj na 2-3 godziny przed snem, pamiętaj żeby był lekki.
  12.  Przecieranie, miksowanie, puree- niech to będzie Twój sposób na pyszną dietę.
  13. Ograniczaj błonnik, pestki, włókna nierozpuszczalne.

To 13 zasad zdrowego żołądka, pamiętaj o nich i wprowadź je w swoje życie, gdy pojawi się niestrawność lub Twój przewód pokarmowy choruje. Nie zapominaj o diagnostyce, ponieważ o układ pokarmowy musisz dbać jak o każdy inny.

Jeżeli dieta nie pomoże zapraszamy na indywidualne konsultacje byśmy mogli przyjrzeć się Twoim problemom dokładniej.


Zainteresował Cię artykuł?

Poszerz swoją wiedzę o wybrane produkty z naszego sklepu – solidna dawka praktycznej wiedzy!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Wypełnij to pole
Wypełnij to pole
Proszę wprowadzić prawidłowy adres e-mail.

Menu