Premiera! "Dieta na zdrową redukcję – wersja wiosna-lato"! Kompletna dieta już za 119zł! Kup teraz!

Czynniki, które wpływają na utrudnienie wchłaniania żelaza z pożywienia

Czynniki, które wpływają na utrudnienie wchłaniania żelaza z pożywienia
Na jakie produkty i substancje w diecie należy zwrócić szczególną uwagę?

Istnieją pewne substancje oraz produkty, które mogą utrudniać wchłanianie żelaza. Warto o nich wiedzieć i nie łączyć ich z produktami bogatymi w żelazo.

To szczególnie ważne, zwłaszcza na diecie wegetariańskiej, gdzie jego źródłem jest żelazo w postaci niehemowej, które jest słabiej przyswajane przez organizm niż żelazo hemowe, czyli to pochodzące z produktów odzwierzęcych.

Kawa i mocne napary herbaty

Zawarte w nich taniny i garbniki mogą zaburzać przyswajanie żelaza, dlatego pij je z minimum 30 minutowym, a najlepiej 1-2 godzinnym odstępem od posiłku.

Nadmiar błonnika pokarmowego w diecie (ponad 60 g na dobę)

Dotyczy to zawłaszcza dodawania błonnika do każdego posiłku w postaci otrębów, dużej ilości ziaren i pełnoziarnistych zbóż, które obfitują w błonnik nierozpuszczalny, który wiąże duża część minerałów i może utrudniać przyswajanie żelaza.

Nadmiar kwasu fitynowego

Jeśli w Twojej diecie jest dużo zbóż, strączków, orzechów, błonnika nierozpuszczalnego (głównie otręby), to możesz mieć w diecie za duże jego ilości, a to może prowadzić do istotnie upośledzonego wchłaniania żelaza.

Produkty mleczne

Zawarty w nich wapń utrudnia wchłanianie żelaza.

Więcej na temat żelaza w diecie wegetariańskiej i tego jak zwiększyć jego przyswajanie, dowiesz się z naszego e-booka.


Zainteresował Cię ten temat?

Poszerz swoją wiedzę o wybrane produkty z naszego sklepu – solidna dawka praktycznej wiedzy!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Wypełnij to pole
Wypełnij to pole
Proszę wprowadzić prawidłowy adres e-mail.

Menu